Bez kategorii, fizjo

Podstawą radzenia sobie z migreną są tabletki przeciwbólowe, jakie przepisuje nam neurolog po przeprowadzeniu diagnozy i dokładnego wywiadu. Jest to początek walki ze wszelkimi objawami, więc na pewno nie można o tym zapomnieć w takiej sytuacji. Oprócz tego należy także zwrócić uwagę na problem z nadwrażliwością. Cichy i ciemny pokój to także ważna podstawa. Najlepiej położyć się do łóżka w takich warunkach i spróbować zasnąć, gdyż wtedy najczęściej bóle mijają, albo przynajmniej stają się znacznie mniej intensywne, co także ma dla nas wielkie znaczenie. Oprócz tego w wielu przypadkach pomaga relaks, zdrowy styl życia i odprężenie. Migrena często jest spowodowana nieodpowiednią, nieregularną dietą, przemęczeniem, zaburzeniami snu i stresem, więc należy koniecznie zdecydować się na takie zmiany w swoim życiu, jakie sprawią, że problemy z migreną będą się pojawiać znacznie rzadziej i będą mniej intensywne. Możemy zrobić bardzo wiele, by sobie ulżyć w cierpieniu, ale całkowicie migreny nie da się wyleczyć i o tym także należy pamiętać. Możemy jedynie działać doraźnie na pojawiające się dolegliwości i na pewno warto to robić, a wtedy zapewnimy sobie większy komfort. Zmiany stylu życia także często bardzo pozytywnie wpływają na problemy migrenowe, więc należy spróbować.

Bez kategorii, fizjo

Wiele kobiet we współczesnych czasach, ale także nieco wcześniej w przeszłości, cierpiały i cierpią na migreny, więc jest to rzeczywiście dość poważny problem w takiej sytuacji i należy się zdecydować na odpowiednie rozwiązania w tym zakresie. Kobiety mają wiele różnych dolegliwości, ale migrena jest szczególnie dokuczliwa, gdyż po prostu paraliżuje wszelkie działania i nie jesteśmy w stanie wykonać nie tylko swoich obowiązków zawodowych, ale nawet domowych. W związku z tym na pewno warto zdecydować się na takie rozwiązania, dzięki którym będziemy mogli chociaż uśmierzyć swój ból. Najlepiej wybrać się do lekarza, który jest specjalistą w tej dziedzinie i szybko wykonać szczegółowe badania, gdyż wtedy znacznie szybciej będziemy mogli rozpocząć leczenie, które na pewno nie jest łatwe. Trzeba także odpowiednio reagować na ból, jaki się pojawia, a więc zasłonić żaluzje, żeby światło nas nie raziło. W związku z tym należy koniecznie zdecydować się na takie rozwiązania, jakie rzeczywiście będą dla nas najbardziej komfortowe w takiej sytuacji, a wtedy na pewno będziemy mogli nieco zminimalizować swój ból w tym zakresie. Należy zatem koniecznie się tym zainteresować w takiej sytuacji, w jakiej się znajdujemy.

Bez kategorii, fizjo

Stres towarzyszy nam w wielu różnych sytuacjach życiowych, więc powinniśmy się nauczyć jak go zwalczać i jak nie rujnować swojego organizmu poprzez właśnie odczuwanie takiego zdenerwowania i napięcia. Jeśli stres towarzyszy nam zbyt długo, to niestety szybko pojawią się dodatkowe dolegliwości, z jakimi trudno potem będzie nam funkcjonować. Zalicza się do nich chociażby migrena. Jedną z poważnych przyczyn jej występowania jest właśnie intensywny i długotrwały stres, a także napięcie nerwowe. Jeśli więc żyjemy pod nieustanną presją, czymś się zamartwiamy czy stresujemy, to mamy wielkie szanse na to, że migrena właśnie u nas się pojawi, co jest przecież niezwykle ważne w takiej sytuacji. Przede wszystkim należy zadbać o swój zdrowy tryb życia i znaleźć codziennie czas na odprężenie i odreagowanie stresu. Czasami wystarczy poczytać ciekawą książkę, zacząć uprawiać jakiś sport czy wziąć długą kąpiel albo posłuchać muzyki. Trzeba także nauczyć się nabierania dystansu, by się wszystkim tak bardzo nie przejmować, a wtedy na pewno będziemy znacznie zdrowsi, a to jest bardzo ważne. Stres powoduje poważne migreny, z jakimi później trudno walczyć, więc lepiej wcześniej zadbać o swoje zdrowie psychiczne, a dobrze na tym wyjdziemy.

Bez kategorii, fizjo

Rozpoznanie migreny jest dość proste. Jest to mocny i paraliżujący pulsujący ból, który występuje w różnych miejscach w głowie, w zależności od typu migreny, z jaką mamy w danej sytuacji do czynienia, więc na pewno warto na to zwrócić uwagę i sobie wszystko zapisywać zanim udamy się na wizytę do neurologa. Oprócz bólu głowy mamy do czynienia także z szeregiem dodatkowych dolegliwości, jakie uniemożliwiają nam normalne funkcjonowanie. Najczęściej występuje nadwrażliwość na światło, dźwięki, ale także na zapachy, więc jest to dość trudne do opanowania. Migrena to także zawroty głowy, wymioty, drgawki czy dreszcze. Nic więc dziwnego w tym, że takie osoby, jakie borykają się z tą chorobą, są zdenerwowane, a nawet sfrustrowane tym, że nie są w stanie normalnie funkcjonować. Migrena, jaka pojawia się dość często, wymaga skutecznego leczenia objawowego. Zawsze w takich sytuacjach ważne są badania i wizyta u neurologa, więc nie warto z tym zwlekać. Już na podstawie samego wywiadu i opisu naszych dolegliwości, lekarz specjalista jest w stanie określić, czy mamy do czynienia z migreną czy podejrzewa inne problemy neurologiczne, dlatego na pewno warto zdecydować się na takie rozwiązania, jakie będą dla nas najbardziej komfortowe w tym zakresie, a wtedy na pewno sporo na tym zyskamy.

Bez kategorii, fizjo

Bóle migrenowe pojawiają się często nieoczekiwanie i wtedy potrzebujemy odpowiednich warunków, by je po prostu wytrzymać. W takiej sytuacji na pewno od razu należy zdecydować się na zażywanie odpowiednich tabletek przeciwbólowych, jakie zapisał nam neurolog. Dawkowanie oczywiście zgodnie z zaleceniami specjalisty. Oprócz tego należy się nauczyć, jakie warunki są nam potrzebne w czasie takich ataków i wcześniej sobie wszystko przygotować. Często migrenie towarzyszą także poważne problemy z nadwrażliwością na światło, dźwięki czy zapachy, dlatego należy pomyśleć o stworzeniu takiego pokoju, w jakim bez problemu będziemy mogli sobie stworzyć ciemność i ciszę. W ten sposób będziemy mogli odnaleźć swój azyl, w jakim będziemy mogli wytrzymać atak bólu oraz wielu innych dolegliwości, jakie mu towarzyszą. W związku z tym należy o tym wcześniej pomyśleć. Taką rolę może pełnić chociażby nasza sypialnia, więc nie trzeba tutaj wydzielać dodatkowego pomieszczenia, trzeba jednak uprzedzić domowników, by nas nie niepokoili, gdy będzie nas bolała głowa, a wtedy rzeczywiście będzie to dla nas znacznie bardziej komfortowa sytuacja, mimo wielkiego bólu i poważnej choroby, jaką przecież jest migrena. Lepiej nauczyć się takich zachowań, gdyż tej choroby nie można wyleczyć.

Bez kategorii, fizjo

Gdy rozpoczynamy swoją przygodę z chodzeniem po lekarzach i diagnozowaniem migreny, możemy się spotkać z różnymi przykrymi sytuacjami. Niestety w wielu przypadkach możemy usłyszeć, że po prostu jesteśmy symulantami. Wykonywane podstawowe badania neurologiczne niekoniecznie muszą wskazywać na jakieś nieprawidłowości, więc dla wielu lekarzy to będzie podstawa do stwierdzenia, że tak naprawdę jesteśmy zdrowi, ale udajemy. W związku z tym na pewno warto poszukać odpowiedniego specjalisty, dla którego równie ważny będzie sam wywiad. Objawy migreny są bardzo charakterystyczne, dodatkowe badania pomagają natomiast stwierdzić, z jakim konkretnie typem migreny mamy do czynienia i właśnie dlatego się je wykonuje. Oprócz tego pomagają także odkryć jakieś dodatkowe nieprawidłowości, jednak już sam wywiad może być podstawą do postawienia diagnozy odnośnie migreny. O symulowanie zazwyczaj oskarża się dzieci. Wiadomo, że migrena często pojawia się w okresie dojrzewania, więc wtedy takie dolegliwości traktowane są przez lekarzy jako wymówka, bo dziecko po prostu nie chce iść do szkoły. Na pewno jest to trudna sytuacja i trzeba trochę powalczyć, zanim otrzymamy odpowiednią diagnozę i dobrane do nas leczenie.

Bez kategorii, fizjo

W przypadku choroby, jaką jest migrena, trudne staje się funkcjonowanie nawet w swojej domowej przestrzeni. Wiele osób nie rozumie jak wielki i uciążliwy jest to ból, a zwłaszcza dolegliwości, jakie przy okazji się ujawniają. Nadwrażliwość na światło, dźwięk czy zapachy często traktowane są przez zdrowe osoby jak jakieś wymysły, więc nie jest to na pewno odpowiednia atmosfera dla osoby chorej i cierpiącej na migrenę. Bardzo ważne jest to, by nasi domownicy rozumieli, z jakimi problemami mamy do czynienia i czego potrzebujemy w przypadku ataku migreny. Dzięki takim rozmowom, może je przeprowadzić nawet nasz lekarz neurolog, uświadomimy bliskim nam osobom swoje problemy i cierpienie, jakie nam tak często towarzyszy. Najważniejsze jest przygotowanie dla siebie azylu, którym będziemy się chować, gdy ataki będą się pojawiać. W ten sposób rzeczywiście będziemy mogli spokojnie przeżyć atak bólu, póki nie zaśniemy czy póki tabletka nie rozpocznie swojego działania. W związku z tym należy koniecznie porozmawiać ze swoimi bliskimi i starać się uświadomić im to, czym jest migrena. Jedynie w ten sposób będziemy mogli stworzyć dla siebie odpowiednie warunki do funkcjonowania, dzięki którym rzeczywiście będziemy mogli zacząć normalnie żyć, a to jest przecież najważniejsze, zwłaszcza, że migreny nie da się nigdy całkowicie wyleczyć.